CCV

CCV-logo-payoff RGB-klein2CCV geeft ondernemers nieuwe kansen en mogelijkheden door hun betalingsproces te verrijken. Het bedrijf maakt de toekomst van het betalen vandaag mogelijk, door altijd en overal betalen te ondersteunen. Offline en online, met geld of loyaliteitspunten. Niet alleen in Nederland, maar in Europa. CCV kenmerkt zich door flexibiliteit, technologische innovatie en een hoge servicegraad.

“Een soepele communicatie is belangrijk”

Kim(9513)Kim Hueting, loopbaan- en opleidingsadviseur bij CCV: “CCV is een internationaal bedrijf. Voor ons is het belangrijk dat de samenwerking met onze collega’s in het buitenland soepel verloopt. Daarom maken wij al een aantal jaar gebruik van de trainingen van Interlingua.”

Om de communicatie in het Engels en Duits naar een hoger niveau te tillen, worden de trainingen op maat afgestemd en zowel individueel als in groepsverband gegeven. De deelnemers die een training volgen komen uit alle gelederen van het bedrijf. Zo zijn er bijvoorbeeld HR-medewerkers, secretaresses maar ook technici getraind.

Kim: “Nadat het persoonlijke intakegesprek en de toets hebben plaatsgevonden, wordt er een advies gegeven welke aansluit op de ontwikkelbehoeften van de individuele medewerker. Door de persoonlijke benadering en de inzet van een zelfde trainer binnen CCV weet deze inmiddels veel over ons bedrijf. Hierdoor is de training voor onze medewerkers echt ‘op maat’.”

Trainer Duits Roel Willems bevestigt dit: Ik ga samen met de deelnemer na wat zijn of haar specifieke leerdoelen en –wensen zijn. Trainer Engels Katrin Overgoor: “In de lessen wordt er veel afgewisseld tussen spreken, grammatica en schrijven. Niet alleen vanwege de leerwensen van de deelnemers, maar ook om de lessen levendig te houden.” Voor wie schrijven prioriteit heeft, kan er online coaching gedaan worden, waarbij er feedback gegeven wordt via het online platform Viadesk. “Dit vinden veel deelnemers prettig omdat ze zo hun eigen tijd kunnen indelen.”

Resultaat: betere communicatie met klanten, partners en collega’s

Kim: “Onze collega’s hebben door middel van de trainingen een betere basis opgebouwd. Hierdoor kunnen ze zich beter in een andere taal uiten, zowel mondeling als op papier. Door de trainingen zijn onze medewerkers ook zekerder geworden van hun communicatie en kunnen ze de taal beter toepassen in verschillende situaties en op verschillende niveaus. Dit is niet alleen belangrijk in de communicatie met onze buitenlandse collega’s, maar zeker nét zo belangrijk in de gesprekken met onze (buitenlandse) klanten en partners.”

De deelnemers beamen dit: “De training heeft mijn Engels naar een hoger niveau gebracht en ik ben in staat om zelfverzekerder Engels te spreken.” Ook het maatwerk bevalt goed. Een deelnemer geeft aan: “Het was een zeer praktijkgerichte training waarbij voldoende ruimte was voor het inbrengen van eigen ideeën”.

“Interlingua denkt met ons mee”

De samenwerking met Interlingua ervaart Kim Hueting als flexibel en klantgericht. “De planning verloopt gestructureerd en vlot. Er wordt meegedacht met ons als organisatie. De accountmanager van Interlingua komt jaarlijks op bezoek om de ervaringen van afgelopen jaar te bespreken en vooruit te kijken naar de verwachtingen van het volgende jaar. Het is een betrouwbare partner in taaltrainingen, waarbij er altijd op maat training wordt gegeven!”

^

taal- en cultuurtrainer voor zakelijk succes