Financieel Spaans

Professioneler communiceren met uw internationale collega’s
  • Stel correct en efficiënt Spaanstalige financiële stukken op
  • Presenteer en beschrijf vloeiender en met meer zelfvertrouwen cijfers en resultaten
  • Voer met meer gemak een zakelijk gesprek
  • Breid uw financiële vocabulaire verder uit

Beschrijving

Door de toenemende internationalisering van het Nederlandse bedrijfsleven komt u als financieel specialist steeds meer in aanraking met Spaanstalige relaties. Een goede beheersing van het financiële jargon in de Spaanse taal is daarom een must als u voorop wilt blijven lopen in uw vak! Deze vakgerichte training, gericht op het vocabulaire van de financial, helpt u om op een professionele wijze effectief te communiceren met uw internationale zakenrelaties en collega’s.

Het doel van deze training is het verbeteren van uw spreek- en schrijfvaardigheid in zakelijke contacten met Spaanstalige gesprekspartners. De training is nadrukkelijk gericht op de communicatie binnen het financiële vakgebied.

Doelgroep

Deze training is bestemd voor financiële professionals, zoals administrateurs, controllers, accountants en financieel directeuren die regelmatige contact met Spaanstalige klanten, collega’s, leveranciers of partners onderhouden.

Inhoud

De inhoud van de training wordt in overleg bepaald en afgestemd op het niveau, de doelstellingen en leerwensen van de deelnemer(s). Mogelijke onderwerpen in het programma zijn:

  • professioneel vocabulaire: algemene woordkennis, vakterminologie (financieel, controlling, fiscaal, fusies & overnames, wetgeving en zakelijk taalgebruik);
  • algemene en zakelijke gesprekken: beschrijven van persoonlijke en zakelijke achtergronden, social talk;
  • vergaderen: vragen stellen, het uiten van instemming en twijfel, diplomatiek je mening geven, het ergens sterk mee eens of oneens zijn, de gebeurtenissen op een rijtje kunnen zetten;
  • schrijven: stijl en structuur van een internationale brief of een rapport, aanhef en opening, slotzinnen en ondertekening, stijl en spelling, schrijven van e-mails, helder formuleren en het gebruik van vakterminologie;
  • presenteren: presenteren en beschrijven van cijfers, trends, ontwikkelingen en resultaten;
  • uitleggen en verdedigen: van standpunten, beslissingen en rapportages;
  • reflecteren, samenvatten en adviseren: aan interne en externe klanten;
  • interculturele communicatie: de omgangsvormen in het internationale zakenverkeer, de culturele verschillen bij zakelijke en sociale aangelegenheden.

Onze visie

Succesvolle communicatie met relaties en collega’s uit andere landen komt vooral tot stand door kennis en de juiste toepassing van de taal. Maar even belangrijk is dat u vertrouwd bent met de gedragscodes en de culturele gebruiken van uw buitenlandse relaties en collega’s. Onze trainingen zijn gericht op het blijvend verbeteren van de communicatie in een internationale context. Zodat u succesvoller werkt. En uw organisatie haar doelstellingen realiseert.

Meer over onze visie

Waarom Interlingua?

  • 100% CEDEO klanttevredenheid
  • Trainingsadvies op maat
  • Ervaren en deskundige trainers
  • Uw praktijk staat centraal
  • Functie- en branchegericht
  • Door heel Nederland
Lees meer over Interlingua
^

taal- en cultuurtrainer voor zakelijk succes

Send this to friend