Duits voor Customer Service

Klantgericht communiceren in het Duits
  • Voer op professionele wijze een Duitstalig telefoongesprek
  • Schrijf op correcte en efficiënte wijze zakelijke e-mails
  • Breid uw professionele vocabulaire verder uit
  • Behandel met meer gemak en zelfvertrouwen een klacht af

Beschrijving

Kwaliteit en service zijn twee belangrijke pijlers voor organisaties om klanten te winnen en te behouden. Het eerste contact loopt vaak via de telefoon; het moment van de eerste indruk, het moment waarin u service, kwaliteit en professionaliteit uitstraalt. Heeft u veel contact met Duitstalige klanten? Wilt u uw klantgerichtheid in (telefoon)gesprekken professionaliseren?

U oefent tijdens de training met klantgericht denken en handelen en u leert met meer zelfvertrouwen te communiceren in het Duits.

Doelgroep

Medewerkers van een helpdesk, klantenservice, call centers, back en front offices die regelmatig contact hebben met Duitstalige relaties.

Inhoud

De inhoud van de training wordt in overleg bepaald en afgestemd op het niveau, de doelstellingen en leerwensen van de deelnemer(s). Mogelijke onderwerpen in het programma zijn:

  • telefoneren: het op correcte en professionele wijze openen en afsluiten van een telefoongesprek, iemand doorverbinden, een afspraak maken, beleefdheidsvormen;
  • algemene gesprekken: bezoek ontvangen, uzelf presenteren, actief deelnemen aan vergaderingen, culturele verschillen bij zakelijke en sociale gelegenheden;
  • zakelijke gesprekken: omgaan met emoties bij klanten, vermijden van discussies, klachtenbehandeling, probleemoplossend te werk gaan;
  • Call centre success: informatie geven over uw bedrijf, producten en diensten, duidelijk overbrengen van de boodschap en controleren of uw gesprekspartner u goed heeft begrepen, actief luisteren en de kern van een boodschap begrijpen, bij veelvuldig identieke vraagstellingen belangstelling blijven tonen voor iedere klant;
  • schrijven: schrijven van goed leesbare Duitstalige teksten, op correcte wijze structureren van openingszinnen, afsluiten van Duitstalige brieven en e-mails.

Onze visie

Succesvolle communicatie met relaties en collega’s uit andere landen komt vooral tot stand door kennis en de juiste toepassing van de taal. Maar even belangrijk is dat u vertrouwd bent met de gedragscodes en de culturele gebruiken van uw buitenlandse relaties en collega’s. Onze trainingen zijn gericht op het blijvend verbeteren van de communicatie in een internationale context. Zodat u succesvoller werkt. En uw organisatie haar doelstellingen realiseert.

Meer over onze visie

Waarom Interlingua?

  • 100% CEDEO klanttevredenheid
  • Trainingsadvies op maat
  • Ervaren en deskundige trainers
  • Uw praktijk staat centraal
  • Functie- en branchegericht
  • Door heel Nederland
Lees meer over Interlingua
^

taal- en cultuurtrainer voor zakelijk succes

Send this to friend