Frans voor secretaresses

Voor een professionele communicatie met internationale relaties
  • Voer met meer gemak zakelijke telefoongesprekken in het Frans
  • Breid uw professionele vocabulaire verder uit
  • Stel correct en efficiënt zakelijke e-mails en brieven op
  • Ontvang met meer zelfvertrouwen Franstalige relaties

Beschrijving

Werkt u als secretaresse in een Franstalige omgeving? Dan maakt u tijdens uw dagelijkse werkzaamheden regelmatig gebruik van de Franse taal. Na afloop van de training drukt u zich professioneel en zelfverzekerd uit. U leert telefoongesprekken met Franstalige klanten en collega’s te voeren, maar ook hoe u de gewenste wending aan een gesprek kunt geven. U verbetert uw schrijfvaardigheid door het opstellen van prettig leesbare e-mails en documenten.

Doelgroep

Secretaresses, directiesecretaresses, officemanagers en personal assistants die in hun functie regelmatig de Franse taal gebruiken.

Inhoud

De inhoud van de training wordt in overleg bepaald en afgestemd op het niveau, de doelstellingen en leerwensen van de deelnemer(s). Mogelijke onderwerpen in het programma zijn:

  • zich voorstellen en begroeten: kennismaken in formele en informele sfeer, gedragscodes;
  • algemene en zakelijke gesprekken: informatie geven over uw bedrijf, collega’s, social talk;
  • telefoneren: afspraken of reserveringen maken, ter zake komen, een boodschap achterlaten;
  • bezoekers ontvangen: bezoekers ontvangen, rondleiden en onderhouden;
  • schrijven: correct en efficiënt zakelijke brieven en e-mails schrijven, aantekeningen maken tijdens besprekingen;
  • interculturele communicatie: cultuurverschillen die van invloed zijn op het zakelijk verkeer, omgangsvormen en etiquetteregels.
^

taal- en cultuurtrainer voor zakelijk succes