Spaans voor Customer Service

Klantgericht communiceren in het Spaans
  • Voer op professionele wijze een Spaanstalig telefoongesprek
  • Schrijf op correcte en efficiënte wijze zakelijke e-mails
  • Breid uw professionele vocabulaire verder uit
  • Behandel met meer gemak en zelfvertrouwen een klacht af

Beschrijving

Kwaliteit en service zijn twee belangrijke pijlers voor organisaties om klanten te winnen en te behouden. Het eerste contact loopt vaak via de telefoon; het moment van de eerste indruk, het moment waarin u service, kwaliteit en professionaliteit uitstraalt. Heeft u veel contact met Spaanstalige klanten? Wilt u uw klantgerichtheid in (telefoon)gesprekken professionaliseren?

U oefent tijdens de training met klantgericht denken en handelen en u leert met meer zelfvertrouwen te communiceren in het Spaans.

Doelgroep

Medewerkers van een helpdesk, klantenservice, call centers, back en front offices die regelmatig contact hebben met Spaanstalige relaties.

Inhoud

De inhoud van de training wordt in overleg bepaald en afgestemd op het niveau, de doelstellingen en leerwensen van de deelnemer(s). Mogelijke onderwerpen in het programma zijn:

  • telefoneren: het op correcte en professionele wijze openen en afsluiten van een telefoongesprek, iemand doorverbinden, een afspraak maken, beleefdheidsvormen;
  • algemene gesprekken: bezoek ontvangen, uzelf presenteren, actief deelnemen aan vergaderingen, culturele verschillen bij zakelijke en sociale gelegenheden;
  • zakelijke gesprekken: omgaan met emoties bij klanten, vermijden van discussies, klachtenbehandeling, probleemoplossend te werk gaan;
  • call centre success: informatie geven over uw bedrijf, producten en diensten, duidelijk overbrengen van de boodschap en controleren of uw gesprekspartner u goed heeft begrepen, actief luisteren en de kern van een boodschap begrijpen, bij veelvuldig identieke vraagstellingen belangstelling blijven tonen voor iedere klant;
  • schrijven: schrijven van goed leesbare Spaanstalige teksten, op correcte wijze structureren van openingszinnen, afsluiten van Spaanstalige brieven en e-mails.
^

taal- en cultuurtrainer voor zakelijk succes