Frans voor HR assistenten

Verbeter uw Frans als HR assistent
  • Breid uw HR vocabulaire verder uit
  • Voer met meer gemak Franstalige gesprekken
  • Stel snel correcte e-mails op
  • Ontvang en leidt met meer zelfvertrouwen bezoekers rond

Beschrijving

Werkt u als medewerker van de afdeling HR in een internationaal bedrijf met veel Franstalige expats of medewerkers in Frankrijk? Dan voert u regelmatig Franstalige gesprekken over onderwerpen op het gebied van Human Resources.

Na afloop van de training is uw woordenschat op het gebied van personeelszaken uitgebreid en drukt u zich professioneel en zelfverzekerd uit.

Doelgroep

Medewerkers van de afdeling HRM die werken bij bedrijven of overheidsinstellingen in een Franstalige omgeving.

Inhoud

De inhoud van de training wordt in overleg bepaald en afgestemd op het niveau, de doelstellingen en leerwensen van de deelnemer(s). Mogelijke onderwerpen in het programma zijn:

  • zich voorstellen en begroeten: kennismaken in formele en informele sfeer, gedragscodes;
  • algemene en zakelijke gesprekken: informatie geven over uw bedrijf, collega’s, social talk;
  • telefoneren: afspraken of reserveringen maken, ter zake komen, een boodschap achterlaten;
  • bezoekers ontvangen: bezoekers ontvangen, rondleiden en onderhouden;
  • HR-Vocabulaire: vakinhoudelijke woordenschat in een internationale context vergroten, vragen beantwoorden over arbeidsvoorwaarden, verlofaanvragen, vakantiedagen, verzekeringen, verhuizen, belastingaangiftes;
  • schrijven: correct en efficiënt zakelijke brieven en e-mails schrijven, aantekeningen maken tijdens besprekingen.
^

taal- en cultuurtrainer voor zakelijk succes