Intercultureel Zakendoen

Working successfully across borders
  • Onderhoud met meer gemak uw internationale contacten
  • Verkrijg meer inzicht in de verschillende communicatiestijlen
  • Bouw meer vertrouwen op bij uw zakenrelaties
  • Leer beter werken met een internationaal team op afstand

Beschrijving

Heeft u regelmatig contact met internationale collega’s, klanten of leveranciers? Of werkt u binnen een internationaal team? Dan zult u ervaren dat de manier van zaken doen per land enorm kan verschillen. Niet alleen de taal is een complexe factor. Elk land heeft een eigen cultuur die haar stempel drukt op het zakelijke verkeer. Deze workshop biedt de internationale manager een professional inzicht in de complexiteit, de uitdagingen en valkuilen van het zakendoen over de grens. Na afloop van de training bent u bekend met cultuurverschillen en werkt u doelgerichter en met meer zelfvertrouwen aan het behalen van de internationale doelstellingen van uw bedrijf.

Doelgroep

Professionals die in een internationale context werken en regelmatig tegen interculturele verschillen aanlopen. Het maakt niet uit of u lijnmanager bent, stafverplichtingen heeft of commercieel verantwoordelijk bent. Het gaat erom dat u zich bewust bent van het effect van cultuurverschillen in een internationale omgeving.

Inhoud

Tijdens deze workshop oefent u met een representatieve case uit de werkpraktijk. Deze case is ontwikkeld op basis van research naar praktijkervaringen, en gaat over een internationaal team van medewerkers uit verschillende landen en culturen. Elk teamlid heeft een andere ‘bril’ op maar ze werken allemaal naar hetzelfde doel; het succesvol wereldwijd lanceren van een nieuw product. De workshop belicht aspecten als planning, communicatiestijlen, teamleiderschap, het opbouwen van relaties en vertrouwen. Vanuit verschillende perspectieven krijgt u inzicht hoe u in uw eigen praktijk succesvol kunt werken in een internationale omgeving. Een greep uit het complete programma:

  • De uitdagingen van het internationaal zaken doen (en het verkrijgen van internationale vaardigheden);
  • Cultureel bepaalde benaderingen herkennen en praktische vaardigheden aanleren om daar mee om te gaan;
  • Werken in een internationaal team op afstand, contact onderhouden met de teamleden;
  • Verschillen in hiërarchie, tijd- en taak management, onderlinge relaties;
  • Het opbouwen van relaties en vertrouwen, informele contacten;
  • Het bereiken van uw doelstellingen ondanks de culturele verschillen;
  • Communicatiestijlen, vooroordelen en aannames;
  • Toepassen van het geleerde in de werkpraktijk.

Onze visie

Succesvolle communicatie met relaties en collega’s uit andere landen komt vooral tot stand door kennis en de juiste toepassing van de taal. Maar even belangrijk is dat u vertrouwd bent met de gedragscodes en de culturele gebruiken van uw buitenlandse relaties en collega’s. Onze trainingen zijn gericht op het blijvend verbeteren van de communicatie in een internationale context. Zodat u succesvoller werkt. En uw organisatie haar doelstellingen realiseert.

Meer over onze visie

Waarom Interlingua?

  • 100% CEDEO klanttevredenheid
  • Trainingsadvies op maat
  • Ervaren en deskundige trainers
  • Uw praktijk staat centraal
  • Functie- en branchegericht
  • Door heel Nederland
Lees meer over Interlingua
^

taal- en cultuurtrainer voor zakelijk succes

Send this to friend